Moderne omstillingsanlæg – Mere end basal telefoni

For ikke så mange år siden var et omstillingsanlæg beregnet til basal telefoni i virksomhederne. Omstillingsanlæggets vigtigste opgaver var besvarelse af kald og intern omstilling af telefoner. Med udbredelsen af ISDN i starten af 90’erne kom der for alvor skred i mulighederne med et omstillingsanlæg.

ISDN betød nemlig langt hurtigere kald, direkte 8 cifret numre til de enkelte medarbejdere og muligheden for viderestillinger til eksterne numre. Derfra er udviklingen af omstillingsanlæg gået rigtigt stærkt. Vi har fået IP telefoni, en større udbredelse af mobiltelefoner og en lang række rigtigt smarte funktioner, som i dag er en naturlig del af de fleste omstillingsanlæg. Bevarelse af kald og omstillinger er stadig en af anlæggets allervigtigste opgaver, meget basalt – men en opgave som er vital for de fleste virksomheder.

Der er stadig brug for de simple funktioner

De simple funktioner som ventemusik, tryk selv indvalg og indbyggede telefonsvarere er stadig meget efterspurgte og benyttes i stor stil i mange virksomheder. Heldigvis er de fleste omstillingsanlæg beregnet til at udbygge, så de avancerede funktioner først tilkøbes når der er behov for det. På den måde kan du starte i det små og så udvide løbende når behovet ændres.

Moderne omstillingsanlæg styker serviceniveauet

Mange omstillingsanlæg leveres i dag med en masse smarte funktioner som rækker langt ud over basal telefoni. De moderne funktioner i omstillingsanlæggene er med til at styrke serviceniveauet og tilgængeligheden. Specielt integration af mobiltelefoner er en af de meget efterspurte funktioner. I al sin enkelthed betyder det, at mobiltelefoner kan indgå i løsningen på lige fod med de faste telefoner hjemme i virksomheden. På den måde er der lagt basis for en langt større fleksibilitet og tilgængelighed for virksomhedens kunder. Med den indbyggede IP telefoni som mange omstillingsanlæg i dag tilbyder, er der åbnet op for helt nye muligheder. IP bylinjer og sammenkobling af flere afdelinger, blot for at nævne et par stykker, er med til at effektivisere og give besparelser på telefonregningen.

Smarte funktioner når der integreres til Exchange

Muligheden for integration af omstillingsanlægget til virksomhedens IT netværk og Exchange server har åbnet for rigtig mange muligheder. For eksempel kan kontaktpersoner i Outlook nemt og enkelt ringes op fra bordtelefonen eller direkte i Outlook. E-dial betyder, at et telefonnummer kan kaldes fra en hjemmeside eller dokument, blot ved at markere med musen og trykke en funktionstast – en smart funktion der er rigtig værdifuld for de medarbejdere som for eksempel ringer ud fra kundelister mm.

Hurtig ekspedition med et Pc omstillingsbord

Virksomheder med behov for en omstilling kan med fordel benytte et Pc omstillingsbord til formålet. Sammen med integrationen til Exchange er omstillingsbordet et effektivt redskab til håndtering af kald. Der kan lynhurtigt sendes telefonbeskeder og omstillingen kan se om en kollega er optaget i kalenderen, besvare returkald og i det hele taget servicere virksomhedens kunder professionelt.

Køb det rigtige omstillingsanlæg fra starten

Hvad enten du skal bruge et basalt omstillingsanlæg eller en avanceret løsning, er det vigtigt, at du vælger rigtigt fra starten. Sørg for at vælge et omstillingsanlæg som løbende kan udbygges med funktioner og flere telefoner, så vil du normalt få en løsning som holder i rigtig mange år

Dette indlæg blev udgivet i Telefoni og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *